Június 4-én rövid utazást követően megérkeztünk Lengyel Annafürdő erdei iskolájába. Rögtön elvarázsolt minket a nyugodt, meseszerű környezet.

A borongós időjárás ellenére még ebéd előtt túrára indultunk, Viki néni vezetésével felfedeztük Annafürdőt. Megkóstoltuk az Anna forrás vizét, megcsodáltuk a vadaspark állatait, megmásztuk a lombkorona tanösvényt, melynek tetejéről – ahol egy örvös galamb fészkelt – remek kilátásban volt részünk. A csúszós, sáros ösvényeket követve egy idilli fekvésű pihenőtóhoz értünk, a partján a lányok erdei szamócát kóstoltak, a fiúk pedig rábukkantak első geo ládájukra.

A kirándulás után elfoglalhattuk szállásunkat a kulcsosházban. A lányok az emeleti szobát bitorolták, a fiúk a földszinten kuckóztak be. Rövid pihi után egy foglalkozás keretében az erdő kincseivel ismerkedtünk. Hatodik osztályban a természetismeret órákon sokat tanultunk az erdőről, így Viki néni legtöbb kérdésére hamar rávágtuk a választ, meg is dicsért minket. Jutalmul a gubacsból kivont festékkel és liba tollal írhattunk üzenetet az otthoniaknak.

Késő délután szabad program keretében röpiztünk, befoglaltuk a játszóteret, kártyáztunk, szellemet idéztünk és társasoztunk. Este mindenki elkészítette a saját batyuját tele finomságokkal: került bele krumpli, hagyma, szalonna, kolbász, paprika, paradicsom. A batyuk aztán a forró parázsra kerültek, ahol 20 perc alatt el is készültek. Jó étvággyal elfogyasztottuk szabad levegőn ezt a tábori fogást. Desszertként pedig nyársra tűzött pillecukrot készítettünk.

Másnap a kiadós reggeli után Zsolt bácsi vezetésével az erdő növény- és állatvilágát ismertük meg. Mesélt a parkban élő gím és dámszarvasokról, a vaddisznó családról. Az erdőgazdálkodásról is beszélt nekünk, megtudtuk, hogy milyen jelölésekkel látják el a szakemberek a fákat, például a pirossal jelölt fákat hamarosan ki kell vágni.

Délben elgyalogoltunk a közeli Apponyi kastély parkjába, majd ebéd után megcsodáltuk a hatalmas mamut fenyőt, egy ősi platán törzsén megsimogattunk egy denevér bébit, sőt kabóca bábokat is gyűjtöttünk. A fiúk a második geo ládát is megtalálták a parkban.

Egy rövid szusszanás után már mehettünk is a kemencéhez, Gyöngyi nénivel pereceket készítettünk, amit később el is fogyaszthattunk. A „maradék” tésztából pedig langallókat sütöttek felnőtt kísérőink: Livi, Kati és Béla. Taradán Laci sem tétlenkedett, a napot a pihenő tónál töltötte, és estefelé két ponttyal és hat kárásszal tért vissza Bálint és Boti kíséretében. Tehát a lepény mellé sült hal is került a vacsora kínálatába. A konyha sem maradt üresen, egyedi recept alapján gofrit sütöttünk, amit porcukorral, lekvárral fogyasztottak el a legbátrabbak.

Fárasztó nap volt, így korán lezuhanyoztunk, indulhatott a pizsi party. Sokat nevetgéltünk, rohangáltunk, míg végül a napot egy kinti kártya partyval zártuk.

Az utolsó napon ismét gazdag reggeli várt ránk, az asztal roskadozott a finom falatoktól, csak étvágyunk nem volt, szomorkodtunk, hogy hamarosan útra kelünk, hazafelé vesszük az irányt. Mielőtt autóba szálltunk, ettünk a kedvenc büfénkben egy jégkrémet, készítettünk egy fotót búcsúzóul, majd valóban elindultunk.

Köszönjük az iskola alapítványának támogatását, hogy kifizette az erdei iskolai foglalkozások költségét. Az útiköltséget is megspóroltuk, köszönet a Taradán, Lelkes, Fazekas és Vetési családnak a fuvarozásért. Köszönjük Dalma néninek, hogy ilyen szuper helyre szervezett nekünk több napos erdei iskolai kirándulást.